Blogg från en "heltvanligtjejitonåren"

image28

 Jag ska göra mitt bästa, jag är egentlgien väldigt dålig på presentationer. Mitt namn är Jinnie och jag är 15 (snart 16) år gammal. Jag lever ihop med min familj bestående av mamma, pappa, lillasyster och katt i en villa i skärgården samt i en hafsat nyinskaffad nattlägenhet på 33 kvm på söder.

 Sedan något år tillbaka har jag på riktigt fotat för att lära mig, min dröm nu är att bli fotograf så till gymnasiet hoppas jag på att få komma in på fotolinjen.


 Jag är nog en ganska vanlig tjej, saker som hänt mig är sådär svenssonaktiga. Som exempel var jag sist i min klass med att komma in i puberteten och har alltid varit kortast, yngst, minst bröst, sist med mens osv vilket för andra kanske inte ses som något problem men för mig var det som att inte riktigt passa in. Själv blev jag utfryst och näst intill mobbad i 6:an men började sedan mobba i 7:an-8:an (något slags maktmissbruk kanske) vilket är något jag för alltid kommer att ångra. Jag har haft perioder med kärleksproblem och kortare panikdeprissioner. Och som vanligt det där med att man alltid jagar något bättre, man ska se bättre ut, man ska vara lite bättre, kunna lite mer, vara med lite fler, den otillräcklighets-ångesten kommer nog alltid att jaga mig.
 Och jag vet att jag är inte den ända som tänker såhär. Så om det är något ni känner igen er i, eller något att fråga så skrivskriv!
// Jinnie


Kommentarer
Postat av: Matilda

åh, världens finaste jinnie, du är bästbästbäst, bara så att du vet.

2008-04-27 @ 12:59:51
URL: http://tofatforleatherpants.blogg.se
Postat av: Cissi

Grymt skrivet fina!

C.

2008-04-28 @ 12:53:00
Postat av: Rebecca

Det där med att känna sig otillräcklig är nog något väldigt typiskt i tonåren. Jag vet att många av oss tjejer känner så men det är antagligen lika vanligt hos killarna. Tyvärr stjälps vi åt och den onda cirkeln fortsätter fram tills man börjar hitta sig själv.

2008-04-28 @ 15:33:28
URL: http://vackraord.blogg.se
Postat av: sofia

känner igen mig lite i problemen
puss på dig jinnie

2008-05-01 @ 21:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0