Därför skiter vi i vårens vikthets!

Dags för uppror! Enligt en färsk rapport är svenska unga kvinnor undeviktigare än nånsin.

Alla som tröttnat rejält på stressen och pressen kring att man förväntas vara superslimmad och nerbantad inför varje vår/sommar räcker upp stora handen nu! Alla som spyr på löpsedlar om platta magar i sommar, bästa svältkurerna och tokretuscherade bikinimodeller på busskurer upp med bägge händena! Lämna kommentarer/tankar om varför vi en gång för alla ska skita i "vårens vikthets"

Crew(med två upprsträckta händer och glassen i högsta hugg)

Kommentarer
Postat av: Erica

För att det är så gott med choklad! :) Och för att man automatiskt blir snygg av att vara trygg.

2008-04-01 @ 22:00:36
Postat av: Erica

För att det är så gott med choklad! :) Och för att man automatiskt blir snygg av att vara trygg.

2008-04-01 @ 22:02:26
Postat av: Emilie

För att man ser bra ut om man mår bra på insidan. Även om de där kilona finns där, så märks dom inte, bara du själv tänker på dom. Och för att sommaren och våran är till för att avnjutas på bästa sätt, inte på ett ruttet gym.

2008-04-01 @ 22:11:27
Postat av: Anonym

jag tror att det är viktigt att se till att ha förebilder som är någorlunda inom räckhåll.
jag menar ofta har man ju någon som man tycker ser perfekt ut och som man kanske försöker efterlikna lite.
det gäller att välja någon som är någorlunda lik en själv.
jag är lång och ganska kurvig med mörka ögon och mörkt hår.
dock var den personen som jag helst skulle vilja se ut som kort, väldigt smal och blondhårig.
jag tycker fortfarande att hon är väldigt snygg, men det går faktiskt att medvetet försöka hitta någon mer lik än själv att försöka efterlikna. det gör en trots allt så mycket gladare och nöjdare över sitt utseende.

ett litet tips som jag tycker hjälper om man bar anstränger sig lite.

2008-04-01 @ 23:02:20
Postat av: kurvigare än en rondell men fin ändå.

jag har haft komplex över min vikt sedan sexårs, jag tycker att jag för det mesta ser ut som en lång människa som någon tryckt ihop, eller som någons spegelbild i lustiga huset på gröna lund, men för inte alltför länge sedan sa två kompisar till mig att jag hade typ de perfekta kurvorna och att de tyckt det sedan första gången de såg mig (då vägde jag till och med mer än nu) visst att mina väninnor var lite dragna, men det var helt spontana kommentarer som inte kommit per automatik efter det att jag på något sätt klagat över min vikt and alcohol makes people talk from the heart (på både gott och ont).

Det var nog de finaste komplimanger jag någonsin fått och även om jag inte visade det så blev jag verkligen överlycklig, jag behöver inte vara lika smal som tjejerna i tidningar, på stan, i skolan eller var som helst, jag är rätt fin som jag är trots mina kurvor jag måste bara lära mig att se det lite oftare.

2008-04-01 @ 23:59:03
Postat av: Johanna

Ja gud vad jag räcker upp handen. Det är så dumt med alla tidningsrubriker som riktar sig till tjejer och automatiskt antar att man är intresserad av att "bli snygg till bikinisäsongen". Den här hetsen är helt skadligt för tjejers hälsa. Slopa de traditionella skönhetsidealen och låt folk se ut som de ska göra utan att må dåligt.

2008-04-02 @ 00:22:05
URL: http://dontdrinkpoison.bloggagratis.se
Postat av: Cissi

Fattar ni hur massor jag önskat mig mer curves i mina dar... Det finns inget vackrare och hetare än RIKTIGA former, såna man ser i Italienska filmer där kvinnorna bakar bröd med hela kroppen. Var oerhört, oerhört stolta över era former och sköna kurvor!

C.

2008-04-02 @ 00:24:12
Postat av: Johanna

Jag håller med dig Cissi. Jag blir alltid så förvirrad av bantarvågorna. Jag vill ju gå upp, inte ner..

2008-04-02 @ 00:52:32
URL: http://dontdrinkpoison.bloggagratis.se
Postat av: den där rondellen igen

tänk vad fint det skulle vara om alla tonårskillar också kunde gilla kurvor, eller iallafall erkänna att de gillar det istället för att haka på trenden med "min drömtjej ska se ut som Pamela Anderson". Ni kan inte ana hur mycket jag bara önskar att en kille skulle kalla mig vacker någon gång, killar har en tendens att inte tilltala mig över huvudtaget så det skulle till och med räcka om han bara sa "du är fin".

2008-04-02 @ 11:58:31
Postat av: M

jag kommer snart gå in i väggen, jag lovar, jag är femton år och påväg rakt in i en jävla tegelvägg. Jag vill för mycket, blir rastlös om jag inte har en massa bollar i luften, men just nu håller jag på att tappa precis varenda boll.

I slutet av maj ska jag ha lämnat in som det ser ut nu, fyra stora projektarbeten i skolan, det kommer säkert att komma fler. Vi har nationella proven i både matte och engelska kvar och jag ska planera, producera, filma regissera och klippa två musikvideos (varav den ena ska vara färdig nästa torsdag) Jag ska även skriva manus, rollsätta, planera och deltaga i en skolmusikal som måste ha premiär innan slutet av maj. Allt detta bara i skolan. På fritiden har jag även där fullt upp och är endast ledig från diverse aktiviteter på lördagar (man är alltid upptagen på lördagar ändå). Vi håller på och sätter upp en stor musikal där varken musiken eller danserna är nära ett färdigt resultat och replikerna är långt ifrån inövade. Utöver det ska jag även planera en stor insamlingsgala till förmån för palestinska ungdomar som ska äga rum den 18 maj, vi har inte ens börjat att planera.

Jag älskar att ha många bollar i luften och jag har otroligt kul och känner mig alltid så duktig när jag genomfört något som gynnar andra men som det ser ut nu kommer jag inte i säng framåt sent på nätterna och går runt med kronisk huvudvärk och jag har inte käkat på regelbundna tider på flera månader, äter lite när jag får tid och har råd eftersom jag aldrig är hemma och äter middag. Jag håller på att stressa sönder mig men jag kan verkligen inte svika alla, jag älskar ju det jag gör och vill verkligen vara med överallt och på allting, jag pressar och pressar ur den sista energin ur min kropp men nu orkar jag snart inte längre. Hur ska man kunna ta det lugnt när lugn och tystnad bara stressar ännu mer?

2008-04-02 @ 13:32:25
Postat av: Emilie

tips som alltid funkar för mig;
stäng av mobilen. logga ut från msn. bjud inte hem någon kompis. sen så tar du tillfället i akt när hemmet är helt tomt på folk och har en fin filmkväll helt för dig sälv. kolla på just den film du känner för, ät det du känner för, alltså, gör precis som du vill och samla energi!
och sen, om saker och ting är jobbiga i tex skolan, så säg till lärarna att sakta ner! Skrik och gapa om dom inte lyssnar, de har inte rätt att ge dig mer arbete än vad du klarar av, de ska jobba med dig efter dina villkor.

2008-04-02 @ 16:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0