Frankrike förbjuder pinnsmala modeller- Borde Sverige ta efter?

image21Aftonbladet idag:

 

"Nu förbjuds de franska medierna att marknadsföra trådsmala modeller.
Under tisdagen beslutade parlamentet att extremt smala modeller inte får framställas som ideal.
Förbudet gäller alla i branschen, modemagasin, annonsörer och webbsidor. Nu ska lagen godkännas av senaten innan den träder i kraft"


Vad tycker NI? På tiden att Sverige tar efter eller bara överdrivet? Tyck, tyck, tyck.


Crew.

 

 


 



 



Kommentarer
Postat av: Makrill

As bra ju! Bort med alla pinnsmala ideal!
Det är bara skit! Var kurvig, men ändå strålande vacker!
En glad och sund människa, behöver inte vara tråd-smal.

2008-04-16 @ 13:18:58
URL: http://makrills.blogg.se
Postat av: Katie

Det låter bra. Men Mes-Sverige kommer inte ta efter, inte förräns USA gör det, och det kommer inte hända.
Ha en bra dag!

2008-04-16 @ 13:26:08
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: Matilda

åh vilket fint initiativ!
jag har alltid vetat att jag tyckt om Frankrike, haha.

2008-04-16 @ 13:36:47
URL: http://tofatforleatherpants.blogg.se
Postat av: Jessika

Åh, det hörde jag i morse. Hade varit riktigt bra ifall Sverige hade tagit efter, men frågan är verkligen om detta kommer hända. Hade som sagt varit bra!

2008-04-16 @ 15:00:49
URL: http://losyinlifeshesaid.blogg.se
Postat av: zetteliten

GOOO frankrike!!
bara att hoppas på att sverige tar efter...

2008-04-16 @ 16:10:14
Postat av: Malin

Helt underbart! Att vara snygg behöver inte betyda att man måste vara pinnsmal!
HEJA FRANKRIKE!!

2008-04-16 @ 20:55:40
Postat av: Pernilla

snälla kan inte det finnas med modeller som kanske är lite mulliga.. jag tycker att alla är faktist inte pinnsmala.. Om man går in i en butik, vad fins det bara.. joo , kläder till pinnsmala människor.. NEJ NEJ ! sluta.. i tidningar och sånt, vill se lite mer mulligare flickor!

2008-04-17 @ 13:04:22
Postat av: Ninis

Jag håller verkligen med !! Jag tkr att den absolut vackraste tjejen är den som kanske, vara sig den är lite "mullig" elr inte, kan tycka om sig själv och verkligen utstrålar glädje över sitt utseende. Då är man vacker. Skisamma vad vågen visar ;)

2008-04-17 @ 17:26:05
Postat av: Cissi

åsikterna ser ut att gå ihop...Underbart!

Cissi

2008-04-17 @ 19:29:33
Postat av: Johanna

jag tycker väl att det är bra ifall att det finns en variation i storlekar och färger (och kön på personen?), och då blir det i längden lite problematiskt om man inte får visa ett trådsmalt ideal också. däremot så kan det vara bra med en lag just NU, när det faktiskt är nästan BARA trådsmala modeller, för att få in tanken om att big is beautiful.

2008-04-17 @ 20:46:40
URL: http://dontdrinkpoison.bloggagratis.se
Postat av: miriam

jag tycker att det inte bara är ensidigt. en av mina absolut närmsta är verkligen väldigt smal, fast har alltid varit det sen hon var nästan bebis och äter mycket så det har inte något att göra med det, utan hon tycker snarare att det är jobbigt och har ofta känt sig ful bara p.g.a. detta.
det måste gå att hitta ett sätt då man inte signalerar varken att det bara är smalt som gäller men inte heller står och säger att det är fult att vara smal och det ser bara osunt och äckligt ut o.s.v.
jag tycker det känns väldigt konstigt att få höra vissa prata om att man kanske ska äta lite mindre nu när bikinisäsongen närmar sig men det är MINST lika konstigt att höra folk som egentligen vill väl tror jag men som står och säger att det är fult och äckligt att vara smal och att kurvor är minsann det bästa.

2008-04-17 @ 23:07:18
URL: http://ateendiary.blogg.se
Postat av: sofia

hade ju varit underbart. hoppas på att sverige tar efter, känns inte som helt omöjligt.

har förövrigt sett kurviga skyltdockor på åhléns! gillart.

2008-04-27 @ 20:05:47
Postat av: beatrice

Jag tycker det är kanonbra. Idealet behöver förändras, helt klart!

2008-05-04 @ 11:08:05
URL: http://beafis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0