Fredagshets, no thanks

Sen jag sluta dricka så har den där stressiga fredagshetsen lagt sig en aning. För jag funkade ju så förut, fredag=fest=alkohol. Numera ser jag mest fram emot soft häng med folk jag gillar, kanske film och käk/godis/annat snask eller en sjysst spelning, ut och käka, gå på klubb(men nykter, en helt ny upplevelse(det luktar plöstligt piss överallt...)) Hur ser era fredagstankar ut? Lider ni av klassisk "fredagshets/ångest"(alla ringer och vill dra med dig på massa suspekta aktiviteter fastän du mest vill ta det cool eller letar du efter härlig fest men utan resultat?) Tell us!

Cissi

Kommentarer
Postat av: Emilie

fredagar brukar vara slappa. och ska jag vara ärlig så är det skönt. men det skulle vara kul omdet hände nåt ibland..

2008-04-11 @ 22:37:49
Postat av: T

jadu, fester blir jag sällan bjuden på och de jag väl blir bjuden på brukar vara trevliga men dock hamnar jag alltid i sista hand när det kommer till att välja "gäster" vilket gör att festerna inte sker så regelbundet, dessutom är jag för feg för att dricka mig full och nykter i dagens ungdomskretsar är lika med tråkig så in i helvete så ja, påtvingad fredagstristess i sängen brukar väl vara normen i mitt liv. kul värre. nej.

2008-04-12 @ 01:12:21
Postat av: Kitty

Varje fredag kommer jag hem från min internat skola & är hemma runt 18.00.
Folk ringer verkligen 24/7.. Samma rejs varje fredag. Kommer hem, gör sig iordning, drar ut, festar, blir full & kommer hem. Fruktansvärt trött är jag på det. Massa folk ringer & vill ha med en på det ena & det andra....

2008-04-16 @ 16:30:17
Postat av: Sonja

Jag brukar inte gå ut så ofta. However, så ska jag faktiskt ut imorgon, men jag dricker inte. Jag har kul ändå, och passar i och med det att jag är nykter på att ta hand om mina vänner när de blir FÖR fulla. Det är nog många som tycker att jag är tråkig p.g.a det, men när jag inte tycker att det är gott så varför ska jag dricka liksom? Det är ett val som jag själv gör. Dessutom behöver jag inte dricka för att känna mig självsäker och ragga på killar, som mina vänner gör. Jag har en underbar pojkvän som älskar mig precis som jag är och det går verkligen hur bra som helst att ha kul utan sprit :)

2008-04-17 @ 15:15:31
Postat av: zofia

jag gick jämt ut förut tills ja blev gravid-fick barn.. hade en väldig stress då att alltid alltid måste jag ut på fredag... Nu sen man tappat bort en massa folk så känner man istället stress över att man inte har nån att ringa och fråga om fest om man lyckas bli barnledig en fredag eller lördagkväll. det är också ganska jobbigt, då blir man hemma lik förbannat,.

2008-04-19 @ 21:34:02
URL: http://zofiaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0