Maria, min armlösa vän

image9
Maria "Mary" Anderzon 21 är en väldigt nära polare och en av mina största förebilder här i livet. För drygt två år sen drog hon på semester till Marocko och var med om en dramatisk bussolycka. Hon överlevde men förlorade halva högerarmen. Hon flögs med ambulansflyg till Sverige och blev sjukhusliggande en lång tid. Hon fick sy massa stygn i huvudet och drogs med en punkterad lunga. Jag har aldrig hört henne klaga, aldrig hört henne tycka synd om sig själv(mer än innan;) och aldrig sett henne lägga sig ner, beredd att ge upp. Hon är en ultimate fighter, en riktigt inspiratör. Jag blev lite sentimental och ringde upp henne.

Mary, är du trött på att folk tycker synd om dig?
Hm, svår fråga. Ja och nej, jag har ju inga problem med folk som står mig nära, men på olika jobba och så, visst. Men när man väl lär känna varann så märker man ju att jag inte behöver nån sympati... eller typ, nä... Haha.

Hur har ditt liv och din syn på livet förändrats?

Många gånger tror jag att folk runt omkrig mig har haft det svårare med olyckan än vad jag har haft. Jag ser väldigt positivt på allt som har hänt, man lär sig massor om sig själv. Bland annat att man klarar av så mycket mer än man tror! Mitt liv har knappt ändrats, jo jag är ju vänsterhänt nu... Det är väl det haha. Jag jobbar ju med samma sak och så(personlig assistent), det funkar skitbra.

Dina framtidsplaner?
Imorn ska jag jobba och sen ska jag på fest. Jag vet inte vad som händer längre fram, det får vi se. Brukar göra det jag känner för och tycker är skoj, man blir bara knäpp av att sitta och planera sitt liv, det blir ändå aldrig som man tänkt sig.

Bra sagt hörru! Jag har hört att din protes är sjukt bra som ryggkliare, stämmer det?
Haha, jo absolut! Den hamnar på Tradera när jag får en ny så håll ögonen öppna!


Cissi.



Kommentarer
Postat av: beatrice

Verkar vara en riktig fighter som du säger. Det är riktigt starkt att orka gå vidare.
Måste bara få påpeka hur lik din vän är Kate Hudson. Jag trodde hon hade färgat håret och att du lagt in en bild på det först. Riktigt snygg tjej,det där.

2008-05-04 @ 10:57:35
URL: http://beafis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0