Glad amatör, mer eller mindre

Hey !
Clara här, jag tyckte att det skulle vara en trevlig syssla att gästblogga här, så jag slog till och nu e jag här, woho!
Egentligen måste jag erkänna att jag känner mej lite lätt wannabe, då jag fick reda på sidan via min kompis josefin (vars gästblogg ni kan se här nedan, läs den gjärna!) och vill ju helt enkelt vara som henne haha D:

Okej, då ska jag berätta lite om migsjälv. Jag heter, somsagt Clara (stavat med C, inte K som många tror). Jag bor på landet-landet , ca 4 mil utanför uppsala. Jag trivs i lugnet även fast jag längtar mej in till en stad, fylld av stressade människor överallt, & stadsbussan, åh mumma. Jag går snart ut 8:an, även fast jag är 94. Om jag skulle fått en femma för varje gång nån sa "men.. hallå, du är ju 94:a, varför går du i 8:an?" så skulle jag vara rik nu. Men svaret på den frågan är nog delad, och det har väll med att göra att jag fyller år 4 dagar efter årsskiftet. Det är nog största faktorn i alla fall. 

När det kommer till intressen har jag tidigare ridit typ alla dagar i veckan, men nu har jag inte samma tid, känns det som. Musik är det största intresset nu, och det har alltid funnits med mej. Jag har en inspelning från när jag är 2 år och sjunger "här kommer pippi långstrump". ganska gullit faktiskt. Nu sjunger jag såväl i kör och solo. Jag spelar gitarr och behärskar piano. Jag och tre tjejekompisar spelar i ett band "Indie Crackers" (ja,som ni kanske såg jossan nämna i hennes presentations-inlägg). det går bra, även fast vi som band är mycket nya så har vi redan fått ihop en låt, och planerar senare att skriva eget (något som jag redan gör endel, då främst med min äldre syster).

Det finns extremt mycket mer att berätta. Jag skulle kunna dra mina åsikter om greklands invandrarpolitik, eller förklara varför jag börjar tro att målen för NO är för svåra att klara mvg i. Sen kan jag såklart dra långa historier om mej själv, om mina två tillfällen jag bott i sydafrika, eller hur det gick på orienteringdan. Men min uppgift här är trotts allt att peppa er; att vi ska peppa varran. Och det får jag inte glömma!

Nu vill jag inte tråka ut er, så jag skriver mer senare. Kommentera gjärna om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om/ ta upp. Jag ska göra så gott jag kan!

Puss/C


image37

withorwithoutu.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Jossan(gästbloggare)

Ja välkommen hit då kära wannabe :)

2008-05-24 @ 00:05:51
URL: http://www.sundaancekid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0