Värsta ryktet du hört om dig själv?

Folk i allmänhet och tyvärr brudar/kvinnor/flickor/töser/babes i synnerhet är rejält duktiga på att lägga energin på skitsnackande. Vad är det absolut bisarraste, galnaste, taskigaste, värsta, rentav underhållande(i sin elakhet) rykte du hört om dig själv?

Jag har hört maaaasssor om mig, att jag är psyksjuk(lite kaosig och dampig är jag ju men...), att jag bajsat i nåns garderob på en fest, att jag hällt gift i folks mat...

Ut med det! Då känns allt mycket bättre... För vi vet att du är snäll och de är dummos.

Cissi.


Kommentarer
Postat av: sofia

jag har hört störda rykten som gick i min klass om att jag tydligen hade slått en tjej i klassen. det var tjejen i fråga som hade börjat sprida rykterna, antagligen för att få uppmärksamhet. och det var inte en liten spark vi pratar om, utan enligt henne att jag slagit ner henne under sommarlovet. alla kom ju emot mig ännu mer än innan. det var inte så att jag blev mobbad eller hatad, utan bara det att folk helt plötsligt blev rädda för mig

jag tyckte mest det var roligt! folk gjorde ju som jag sa!

2008-05-07 @ 22:26:58
Postat av: Cissi

Låter ju galet. Fast lite kul också, skönt att du också såg det komiska i skiten!

Love, C.

2008-05-07 @ 22:45:15
Postat av: Matilda

jag fick ett rykte bland mina kompisar att jag skulle vara lesbisk eftersom jag aldrig orkade snacka killar med dom, i början tyckte jag att det var jätte jobbigt men sedan lugnade snacket ner sig lite när jag hade nämnt ett killnamn för någon lite i förbifarten. Det finns säkert fortfarande folk som tror att jag är lebb men det gör mig inte så mycket, det kan dom gärna få tro, det kanske sätter lite mer spänning i deras vardag, vad vet jag.

2008-05-08 @ 12:47:58
Postat av: Rebecca

Bajsat i en garderob tyckte jag lät rätt underhållande.

2008-05-08 @ 14:17:30
URL: http://vackraord.blogg.se
Postat av: miriam

jag har hört rykten om att jag regelbundet trakaserar en av mina bästa kompisar på olika sätt. det är något jag hört från ettan och fortfarande tycker mig antydas på gymnasiet.
hon är liten, söt och blyg och utifrån sett kan jag förstå att hon kan uppfattas som en person som är lätt att trampa på, vilket inte stämmer helt.
själv är jag inte så liten och söt och blyg (vilket jag inte ser som något negativt egentligen) utan ganska rakt på och lite småhysterisk ibland.
det ryktet har mest varit jobbigt för jag har några gånger när jag var yngre blivit småorolig att hon känner sig förtryckt av mig fast samtidigt så är hon den jag har känt nästan längst av alla mina kompisar och vi har en så fin och stabil vänskap så det är helt taget ur luften, det vet jag ju, men ändå svårt att höra sånt.

och apropå lebbrykten så skulle man väl kunna säga att jag själv har spridit ut såna om mig själv.
jag har alltid tyckt att det skulle vara spännande att vara lesbisk och när jag var yngre så fick jag ibland folk att tro det för det spelade väl ingen roll om man är det eller inte för dom, och en gång så sa jag till en av mina bästa killkompisar rakt ut att jag är lesbisk.
det var fruktansvärt roligt och vi kom varandra så nära och så satt vi och pratade om snygga tjejer och så. om jag minns rätt så trodde han nog det i något halvår eller så, sen så var jag så himla säker på att jag absolut inte var det så jag sa att jag hade nog misstaget mig haha.
tyvär så har jag ju aldrig varit med någon tjej eller egentligen velat det, men att vara lebb har alltid känts som något positivt för mig.

2008-05-08 @ 19:08:39
URL: http://ateendiary.blogg.se/
Postat av: Linda

När jag precis börjat tvåan på gymnasiet så praktiserade jag i ett par veckor i en liten klädbutik i min hemstad. En dag kom en liten tjej från sjuan dit som var prao för en dag och jag fick i uppgift av ägaren att ta hand om henne. Så jag tog henne under mina beskyddande vingar och hittade på arbetsuppgifter. Det var dessutom en liten tjej som jag faktiskt kände igen sen tidigare efs hennes storasyster gått i klassen under mig på högstadiet. Det var en sjukt varm dag, så vi började med att sätta upp markiserna utanför och sen ställde vi ut lite kläder på en klädstång utanför butiken. Sen klädde vi även om skyltdockorna. När dagen var slut så skiljdes vi åt och det var inget mer med det.

Men så kom ryktena. När jag kom tillbaka till min gymnasieskola (som då låg på en annan ort) kom en kompis kompis fram till mig och bara frågade rakt ut: "Det går rykten om att du har setts tillsammans med camillas lillasyster. Du vet väl om att det går rykten om dig? Är det sant att du gillar småtjejer!?"

"Ehh... Ursäkta mig? Vad sa du?" Den här kompisen till en kompis blev allt mer hätskare. "Va? Svara! Är det sant att du "leker" med småtjejer!?" Jag var så paff att inte ett ord kom ur min mun. Som tur var bröt min kompis in och i stort sett särade hennes kompis från mig och bad henne att lägga av. Jag trodde ärligt talat att hon skulle flyga på mig!

Frågan är bara hur en vanlig praodag kunde tolkas så himla illa? Det måste varit nån från min skola och som var kompis med det där tjejgänget som sett mig med den här lilla praotjejen när vi fixade utanför butiken, och sen hittat på en himla massa grejer. Helt absurt! Tror att det är det värsta ryktet jag nånsin hört om mig. :S

2008-05-09 @ 13:52:30
URL: http://sassycoona.blogg.se
Postat av: Cissi

Linda, jösses amalia, vafan är det för FEL på folk? Visst blir man både ledsen och kokande inombords av sånt där skit? Har ryktet dött ut nurå?

C.

2008-05-09 @ 18:37:42
Postat av: tins

jag har hört att jag varit en hora (när jag precis blivit av med oskulden), att jag och min bästa tjejkompis var ihop och att jag var lesbisk eftersom vi bodde ihop och umgicks mycket på gymnasiet och annat dumt. känns som de flesta råkar ut för skitsnack någon gång, svårt att inte ta åt sig, men man ska verkligen inte göra det...
blev utsatt för lite kommentarer på ett jobb också, typ att jag jobbade långsamt, men misstänker att det var för att tjejen som sa det ville åt mina timmar. tror att mycket i skitsnack, rykten osv bottnar i folks avundsjuka och oförmåga att förstå människor som lyckas eller är lyckliga, är annorlunda eller på något annat sätt sticker i ögonen på dessa människor. SUCK säger jag bara, väx upp!

2008-05-09 @ 20:22:52
Postat av: Erica

I högstadiet gick det lesbisk-rykten om mig och min bästa tjejkompis. Vi var lite outsiders och extremt tajta, vi var ganska högljudda och hade (har fortfarande!) sjukt roligt ihop. Jag tror att folk var lite avundsjuka... Men det gjorde ingen skada, vi bara skrattade åt det när vi fick höra skvallret. Förresten, om det hade varit sant spelar ju noll roll. Jag är intresserad av både tjejer och killar, men just henne har jag aldrig sett på det sättet, hon är min bästis och punkt. Men om vi hade varit tillsammans hade väl folk fått snacka... Folk snackar alltid!
I mellanstadiet var det en kompis som sa till en annan gemensam kompis, bakom min rygg, att jag hade ätstörningar och att jag hade berättat att jag brukade kräkas efter måltider. Jag fick reda på det skvallret flera år senare av kompisen som hon skvallrat till. Det var mest bisarrt, det var absolut inte sant och jag blev mer förvånad än arg/ledsen. Det känns mest som att det är lite synd om dem som "uppfinner" rykten för att få uppmärksamhet. Det borde man kunna få ändå, för sin egen skull!

2008-05-09 @ 23:02:10
Postat av: Linda

Javisst, Cicci - visst var det ett megasjukt rykte! Men faktum är att ryktet om mig kom väl inte längre än till det där tjejgänget, så jag hörde faktiskt inte mer om det där ryktet efter den där incidenten med den arga tjejen. Det var väl lite för spektakulärt för att ett sånt rykte skulle kunna överleva alls. Fram till denna dag har jag inte ens fått veta vad exakt den där tjejen som hittade på allt faktiskt påstod att hon hade sett, men det måste ju varit nåt grovt efs det blev en sån reaktion bland de där tjejerna. :S
Seriöst sjukt! Dessutom florerade det ett rykte om mig efter gymnasiet efs jag bytte till en lite rockigare stil, klippte håret kort och hade skinnjacka och boots. Då fick man ju höra på omvägar att man var lesbisk! Ja, och det sitter i klädstilen eller vadå? :S Att det ryktet överlevde ett tag berodde nog på att jag inte hade nån kille, och det ansågs ju vara konstigt i den lilla orten jag kommer från... 2 ggr skrek folk efter mig på stan, och en gång så ville en grabb i 15-årsåldern faktiskt slåss med mig! :S Men då gick jag snabbt därifrån efter att ha sagt nåt i stil med att "gå hem och byt blöja, snorunge!" :P
Båda de här ryktena tog dock inte speciellt hårt på mig efs jag tyckte att det var nåt fel i huvudet på de som hittade på allt det där, och att jag inte hade någonting med det att göra egentligen. Det är nog så man måste tänka.

2008-05-10 @ 20:03:17
URL: http://sassycoona.blogg.se
Postat av: Jossan

Jag vet inte exakt vad som har sagts bakom min rygg av en tjej i klassen, men jag vet att hon har gått runt och viskat om mej i klassrummet, samtidigt som jag är där, bl.a att jag är bitchig.. men det är inte det värsta, det värsta är att jag har varit runt omkring alla hela tiden som hon snackar med och säger saker om mej.. jag vet inte vilka som har sagt vad och det gör ont att se alla i ögonen..

2008-05-13 @ 16:04:03
URL: http://www.sundaancekid.blogg.se
Postat av: Freja

En kompis som senare började totaldissa mig när jag blev utfryst av min skolklass spred ut att min mamma ringt hennes mamma och sagt nåt i stil med "snälla kan Freja få vara med din dotter?". Jag blev helt chockad, det värsta var att när hon spridit ut det mådde jag redan helt värdelöst och var shunned av hela min klass, det var verkligen att sparka på någon som redan ligger. Givetvis gick folk på det och jag blev ännu mer shunned. Fick höra det av en annan kompis först ett halvår senare.

2008-05-16 @ 18:24:54
Postat av: Yohanna

Oh shit. Rykternas drottning entrar bloggkommentars-scenen.

Jag är tydligen lebb, osäker, störd, slampig, en "tycka-synd-om-sig-själv" brutta, en bitch, jag stjäl och jag "snor" människors killar.

Det sista går inte riktigt ihop med det första, folk måste vara förvirrade av min bisexualitet...!? Det rör mig inte i ryggen längre, eller ja.. jag önskar väl mer eller mindre att jag kunde säga att det inte gör det.

Klart att det gör ont när folk snackar, men man måste tamejfan komma ihåg vad som är sant. För förhoppningsvis vet ju dina polare också det.

Hm.Hela den här bitch-grejen startade väl med att jag började säga vad jag tyckte -på gott och ont- och blev därför en s.k Bitch pga det.. Slampig vet jag väl inte om jag är direkt. . Enligt mig får man väl ligga med vem man vill, när osv? Bara man vet vad man håller på med, det är ju ens egen vagina, eller?

Aja. Det har gått sjukt mkt skitsnack om mig, vissa grejer är väl befogade (moahaha) men vafan. går man runt och lägger ner en massa jävla energi på småsaker kommer man ju aldrig orka fippla med det som verkligen betyder något.. right?

Take care and visit the blog dammit!
Yohannaderksen.blogg.se

cya/ Yohanna

2008-05-22 @ 20:22:03
URL: http://yohannaderksen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0