2handshopping i Stockholm

Jag vet, har lovat att detta inte är nån modeblogg och att det ska förbli så men en av mina största ytliga passioner är secondhandprylar. Därför tänkte jag tipsa alla er som tänkt dra till El Stocolmo om mina favvovintageställen. För secondhand har en historia, precis som allt mode och alla trender vi läser om i Klickbilagor och glassiga magasin, det gör det så mycket hetare än att veta att nån stackars kinesunge svettats ihop till den där HM-dressen för 198 pix. Sen är det ju miljövänligt värre med secondhand, så gå loss!

* Bästa Stadsmissionenbutiken finns i Liljeholmen, ta t-banans röda linje mot Fruängen eller Norsborg och gå av Liljeholmen, gå ut från t-banan och några hundra meter neråt, åt vänster.

* Myrorna i Ropsten är grym! Också en liten bit att åka men defintivt värt det. Ta t-banans röda mot Ropsten och gå av i Hjorthagen.

* Lisa Larsson och alla de andra "lyxvintagehaken" som ligger uppradade på Bondegatan på Söder är grymma om man inte pallar rota bland massa skit. Handplockat och onoppigt men också dyrare.

* Beyond Retro. Både i city och på Söder. Massa, massa fina klänningar. Prisvärt. Trevlig personal.

* Judits på Hornsgatan på Söder är en pärla, också lite dyrare men riktigt balla grejer.

Har säkert glömt massa så fyll i om ni vet mer.


Kärlek, Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0