blogginlägg ifrån smålands mörka skogar

image20
Hej på er alla tjejer där ute! :)
Det här är mitt första gästbloggar inlägg här på brudpepp, lite nervöst om jag ska erkänna, livrädd som vanligt för att någon/ni ska såga mig totalt, men hoppas på att få skriva fler inlägg här framöver.

Jaha, vem är då jag? Jag kan ju börja med att jag hatar Emilie ( uttalas precis som det stavas, mamma är norsk, därav mitt osvenska namn ;) Jag är 15 år. Jag bor i en håla som heter Skillingaryd, en av alla små hålor i smålands mörka skogar. De flesta runt om mig kallar mig estet, jag gillar att skapa, fota och hålla på med musik. Och jag är kass på att presentera mig själv.
Jag menar, vilket av allt det som är jag ska jag ta med? Att när jag säger något korkat har jag ofta fått höra att det beror på att jag är norsk (okej, halvnorsk) och blondin eller att jag gillar ett band som heter [ingenting]?

Men en sak som jag ville ha sagt är att ni ska veta att jag vet hur det är att vara tonårstjej i ett litet samhälle med närmsta stad 40 min bort med tåg. Jag vet hur det är att sticka ut ur mängden i skolan i klädväg m.m
Hur det är att ha vänner och släkt långt bort, hur det är att ha helt andra intressen än klasskompisarna och hur det är att vet precis vad man vill och vem man är ena dagen för att sen nästa dag vara totalt lost när det gäller allt.
Kort sagt,
hur det är när ens egna problem känns så små, men ändå så stora.
Så är det något så hjälper jag gärna till! :)

//Emilie

Kommentarer
Postat av: Sally

bra bloggat! :)

2008-04-03 @ 20:30:37
Postat av: Matilda

du är allt bra fin du emilie, trevligt att du joinat pepp-klubben (eller vad man nu ska kalla det). Snart kommer du till stockholm och då ska vi gå i second-hand butiker och sedan fika upp alla våra pengar. kram kram

2008-04-04 @ 00:04:06
URL: http://poptimistisk.blogg.se
Postat av: Emilie

ja, åh ja secondhand:) jag behöver (vill ha) en ny klänning. blommig, borde finns nånstans.
kramkram

2008-04-04 @ 15:29:12
Postat av: Nicole

hehe =) ojojoj Emilie! det där gjorde du bra! Keep up the good work!!

2008-04-07 @ 19:07:53
URL: http://bleedingwords.blogg.se
Postat av: Emilie

ojoj du har hittat hit också! tummen upp på det

2008-04-07 @ 20:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0