Emelies bästa sommar

Den bästa sommaren jag varit med om var sommaren 2006.
Jag hade under en period på några månader pratat med en urgullig kille via lunarstorm.
Jag är inte den tjejen som tidigare har tagit för mig, utan har varit ganska tillbakadragen och blyg.
Jag insåg att det måste vara slut med det. För hur ska man få någonting i livet när man inte syns? Så jag bestämde mig för att träffa den här killen, hur mycket mina nerver än skulle svika mig. Jag var bara tvungen att ta den här chansen. No matter what.
Jag bor i Småland, och killen i Skåne. Så en vacker dag i Oktober stod jag utanför entrén till hans bands spelning. Nervös och flackande med blicken över allt folk som var omkring mig.
Självklart hade jag en släkting med mig, annars hade jag aldrig fått åka dit.
Sen kom han runt hörnet. Den finaste killen mina ögon skådat. Rätt långt brunt hår. Slitna, bleka jeans och en skjorta jag kände igen från flera kort som jag sett på honom.
Blåa klara ögon och ett leende som smälter mig utifrån och in.

Det var det bästa egna initiativet jag någonsin tagit.
Idag är vi tillsammans och förlovade. Jag vill verkligen uppmana er tjejer att vara säkra i er själva, släng blygheten i papperskorgen och ta för er!
Det finns inget roligare än att synas, bli hörd, sedd och framförallt, älskad för den bruden du är.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint så jag isglasssmälter!

C.

2008-04-22 @ 22:31:38
Postat av: Makrill

Woohoo det är ju min text ^^
Tack för intervjun igår Cissi!

2008-04-23 @ 09:18:50
URL: http://makrills.blogg.se
Postat av: Emma

Sjukt fint :D.

2008-04-23 @ 09:52:02
URL: http://Emange.blogg.se
Postat av: Cissi

Tack själv, grymt bra text hörru!

C.

2008-04-23 @ 11:57:18
Postat av: Linaa

Vilken grym text! ^^

2008-05-18 @ 10:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0