En chitchat med Cecilia B Jonson

image19
Sveriges mest personliga och härliga modeorakel och tillika tidnigsdrottning, läget?
Åh, tack för snälla ord som gör mig alldeles varm. Läget är fantastiskt faktiskt. Jag känner mig alldeles fullproppad med vårkänslor, och huvudet är spränfyllt av en massa roliga idéer. Jag känner mig hungrig på livet, helt enkelt.

Hungrig är bra! Ge oss the story of your life i speedversion.
Uppvuxen i Mariestad, uppfostrad av en mamma som sedan jag knappt lärt mig gå, förklarade att "Du är en stark kvinna". Hon gav mig självförtroende och planterade tidigt idén att ingenting är omöjligt. Flyttade till Stockholm efter studenten. Efter det har jag bott i Moskva och Prag, pluggat på universitet i Stockholm, jobbat på tv-produktionsbolag, som jordbruksreporter på en dagstidning, som musiktyckare på P3 och på en radda olika tjejtidningar, innan jag blev tillfrågad om jag ville ha jobbet som moderedaktör på Expressen. När jag jobbat med mode ett år, blev jag erbjuden jobbet som redaktör för Fredag - ja tack!

Dina bästa pepptips, hur peppar man igång sig när allt mest känns skit och piss och trögt på en gång? Hur gör du?

Jag tror att en av mina största styrkor är att jag tillåter mig att inte vara perfekt. Jag är inte duktig-flicka typen. Visst strävar jag efter att alltid vara så bra jag kan, men jag låter det vara okej att göra fel ibland, låter det vara okej att ha finnar då och då, eller att gå upp något kilo i vikt för att man är för lat för att träna (vilket jag alltid är).
Sedan gäller det att inse att du är unik, att du är bra och att det alltid, alltid finns något i ditt liv som är vackert - håll fast vid det! Jag brukar också stärkas av tanken att mitt liv är bara mitt och att jag faktiskt får göra vad jag vill med det - låt inte en massa måsten ta över ditt liv - gör saker på ditt eget sätt. Du är en stark kvinna!

Underbart tänk! Nu till lite ytligare men lika härligt stuff-Om du har femhundra spänn kvar på shoppingkontot imorn och är galet sugen på ett vårkap till garderoben VAD satsar du på?

Då skulle jag nog springa till en bra second hand-affär och köpa en riktigt tight och riktigt perfekt sliten vårjacka som jag skulle packa in mig själv och alla mina vårkänslor i.





Kommentarer
Postat av: Hannah

Åh, det var ju hon som var med i fråga olle, skit cool brud!

2008-04-02 @ 22:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0