En uråldrig gästpeppare gör entré

image15

Namn: Åsa Hjalmarsson

Ålder: strax 27

Gör för lön: Behandlingsassistent på ett akutboende för hemlösa/missbrukare

Gör utan lön: Skriver snurrig galenskapspoesi, agerar drömmare samt utgör den kvinnliga hälften av nördpopsduon Hatis Romans
Dagspepp: Gå din egen väg. Rak eller slingrig.

Har du funderat på att sluta att leva i bubblan av ungdomseufori, skaffa ett "riktigt" jobb, växa upp och klippa håret i anständig frisyr? Det har jag. Många gånger.

Fram och tillbaka har jag försökt passa in i det såkallade normalfolkets mallar. När jag slutade gymnasiet var jag övertygad om att jag inom snar framtid skulle ha en gedigen universitetsutbildning på pappret, en stadig pojkvän och gott om pengar.

Men med facit i hand: jag fyller snart tjugosju, är kär men ändock singel (tror jag), mitt hår ser ut som en glamrockares, jag är lika förälskad i färggranna indieklänningar nu som för fem år sedan och jag jobbar som timanställd. Och icke har jag gått under för det. Faktum är att jag är en frihetslysten, barnasinnad drömmare och trivs fånigt bra med det. Vilket för den sakens skull inte innebär att jag är en slacker utan ambitioner. En dag ska jag ge ut en diktsamling eller två, jag ska ha ett litet hus med en fet shetlandsponny på gården, helst tillsammans med min löööv. Det är min självvalda mall. Följ din egenkomponerade karta du också så ska du se att vägen blir stundom snårig, stundom hal men i de flesta tampar ack så fin...

Och just det, våren är ju här!

Puss.
Åsa


Kommentarer
Postat av: Cissi

Åsa härliga Åsa, agreee.

C,

2008-04-02 @ 00:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0