Hälsning från Danmark!!!

Japp, jag har flyttat till Århus! Anlände för ganska exakt en vecka sen, och sen har jag haft fullt upp med att flytta in i nya lägenheten och svära över att den är vansinnigt dåligt utrustad, ful, har korkad planlösning och luktar konstigt... Har även ägnat en hel del tid åt att kompensera för och/eller vänja mig vid ovanstående faktum. Efter att ha gråtit i en timme över att lägenheten är en katastrof och jag inte kan bo i den, har jag ägnat en vecka åt att göra den beboelig i alla fall. Bra disponering av tiden, tycker jag!

Danskarna är trevliga och jag förstår för det mesta vad de säger. De är dock lite väl alkohol-liberala, enligt min åsikt. I den lokala baren (som jag tycker är jättemysig, ska tilläggas!) finns stående erbjudanden som ex "10 shots för 100kr" eller "drick så mkt öl du kan på en halvtimme för 75kr". Jag är inte den som spottar i glaset, men är det verkligen bra att uppmuntra toksupande SÅ ihärdigt?!

// Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0