Duktigheter

Jag har i alltid varit en Duktig Tjej, ni vet en sån där som pluggar som en galning för att få mvg i allt och sliter ihjäl sig på underbetalda sommarjobbet för att få bra referenser och för att få råd med allt det där som "alla andra" köper. Samtidigt som man försöker vara hälsosam och träna regelbundet, vara snygg, vara en rolig partybrud med massor av vänner, vara allmänbildad och uppdaterad och ha "de rätta" åsikterna...

Hjälp.

Jag försöker chilla, och är iaf bättre på det nu än jag var när jag var teen. Har lärt mig att tacka nej ibland, att man faktiskt inte hinner med allt roligt och värdefullt här i livet hur mycket man än vill.

Det svåraste är dock - fortfarande - att rannsaka sig själv. VARFÖR gör jag de val jag gör? Vems krav är det egentligen jag strävar hårdast för att uppfylla - mina eller någon annans?

// Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0