Gubbe lilla...!

Det här hände i fredags (jag var TYVÄRR inte med, utan fick det berättat för mig i efterhand):

Min moster ställer sin bil på parkeringen vid den idylliska hembygdsgården där det ska firas midsommar. Mannen i bilen bredvid öppnar sin dörr, vinden tar tag i den och den slår i mosters bil, vilket resulterar i ett helt litet märke i lacken.

Mannen: "Jahaja. Det var ju inte så farligt..."
Moster: "Jamen, titta på MIN BIL!"
Mannen: "Jamen titta på MIN bil då, den har massor av märken!" Mannen vänder sig om och börjar gå iväg.
Moster (ilsknar till): "Så lätt kommer du inte undan, gubbe lilla!"

Mannen lommar tillbaka till min moster en aning snopen, och hon skriver upp hans namn och telefonnummer.

Hon säger att hon inte vet riktigt vad hon ska göra med det nu, men att hon blev så jävla förbannad (hon sa inte ordagrant så, hon är den sorten som inte svär) på hans attityd. Hade han bara bett om ursäkt så hade hon sagt "Vi glömmer det, det var en olycka".

Och jag håller med. Man kan förlåta det mesta, i alla fall när det bara handlar om materiella ting. Men inte att någon är dryg och försöker köra över en. Heja moster!

// Erica

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag hoppas att vi alla våga säga ifrån vid ett liknande tillfälle!

2008-06-23 @ 20:09:21
URL: http://vackraord.blogg.se/
Postat av: Linda

Men herregud! Om man orsakar ett märke så får man väl iaf ersätta! Vad dåligt! :S

2008-06-24 @ 19:18:48
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0