En vad folk kallar gästbloggare.

image7



Jag heter Matilda och är en tjej på nästan sexton år som är en vad folk kallar estet. (ni vet en sådan som bor i en dekadent lägenhet i Frankrike för att komma i kontakt med sin konstnärliga sida och har en massa sjalar överallt. Mitt rum ligger i Sverige är sjukt lila och jättestökigt med en massa musikprylar och böcker överallt, vilket är nästan samma sak) Jag underhåller ofta mig själv med att spela, skriva och sjunga musik av varierande slag, jag spelar väldigt mycket teater också. Annat som lockar är mysiga kafeér med trevligt folk, lugna hemmakvällar och vilda utekvällar med nära vänner.

När man är sexton år, som jag snart faktiskt är så står man och väger lite på en kant, man har vuxit ur gungorna på lekplatsen och står nu och förbannar staten över 18-årsgränsen som envist gör sig påmind överallt. Att vara nästan sexton är nog det värsta som hänt mig sedan jag var nästan femton, fast då hade man ju faktiskt moppen att se fram emot, nu står den bara och ser ensam ut i garaget och jag sitter med en liten ångestklump i magen eftersom jag tjatade som en treåring i en leksaksaffär för att få den. Jag tänker ofta alldeles för mycket, gärna på helt onödiga saker, här om dagen satt jag bland annat och tänkte på att det inte kan stämma att en tjej bara blöder 2 msk mensblod varje månad, för hur sjutton kan så lite blod göra så otroligt ont och kännas som flera liter?

Jag kan tänka mig att jag nog går och funderar på precis samma saker som ni andra, så peppra mig gärna med frågor så lovar jag att komma med några fina svar till er.

/ Matilda L (jag har en egen blogg också, precis som alla andra)


Kommentarer
Postat av: sofia

haha, blev lite chockad när jag såg en bild på dig här helt plötsligt. hur länge gästbloggar du?

2008-03-27 @ 03:24:37
Postat av: Cissi

Matilda din begåvade lilla tok! Jag fick på riktigt en tår som rann ner mellan brösten av att läsa detta. Tack fina.

C.

2008-03-27 @ 11:37:34
Postat av: Matilda

Oj, vad trevligt det är med en självförtoende boost såhär när man vaknar. (klockan är 16.00, jag vet!)
Detta kan betyda att jag faktiskt orkar med att skriva de två uppsatserna som jag skjutit upp sedan december. Jag gästbloggar nog här på en rätt obestämd framtid,vi får se hur det ter sig.

kram / M

2008-03-27 @ 16:01:14
URL: http://poptimistisk.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej Matilda, du är ungefär lika gammal som mig och jag undrar om du dricker? Nästan alla mina kompisar dricker och jag känner mig så utanför. Måste jag dricka?

kramisar Andrea

2008-03-27 @ 21:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0