Varför ser alla modebloggar likadana ut?

Jag har fan tröttnat lite, har gett modebloggsfenomenet en och två chanser men nä. Det är mer än ofta urvattnat, tråkigt, opersonligt stelt, alldeles för osunt smala kroppar(vart finns alla mulliga och kurviga babes med sköna modebloggar? Visa mig!), läppglansplutande munnar, en osoft inställning till mode och trender i huvudtaget. Jag blir ledsen, illamående, rädd... Därför har jag bestämt mig för att framöver ge er lite RIKTIGA modeprylar. Jag ska intervjua intressanta typer som jobbar inom mode/klädbranschen som ger sköna tips hur du kan klä dig budgetcoolt och göra din modeblogg och ditt intresse ORGINELLT och på ditt sätt. Sen ska jag ge er lite modehistoria. Både min mor och mormor har jobbat halva livet i branschen och därför vet jag mer än att puffkjolen och stövletterna numera finns på närmsta H&M, för det kommer ju ifrån nånstans. Allt har en story. Håll utkik efter sköna intervjuer och gästbloggare framöver!

Men tipsa gäran om balla, personliga och sköna modebloggar redan NU. Så länge jag slipper kissnödiga poser(varför kan ingen bara posa lite kaxigt och stolt utan att se ut som en rädd hare, rädd och kissnödig??)

C.

Kommentarer
Postat av: jennny

Jag har en modeblogg med en kompis, just nu har vi lite dåligt med tittare så orken finns inte riktigt där alltid, men vi försöker att vara personliga, och jag kände inte igen mig i någon av de sakerna du nämnde! tasteful.blogg.se heter vår. Tar hemskt gärna emot tankar om bloggen! tack på förhand :)

2008-03-27 @ 23:14:59
URL: http://jcn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0