gäst: En liten dikt lagom till lunch.

Matilda är tillbaka för dagen, har haft fullt upp med en massa annat den senaste tiden, föreställningar, spelningar, skolan och sådant som hör livet till. Jag tänkte bjuda på en liten, ja vad ska vi kalla det, dikt? såhär lagom till lunchen.

Jag flyger nu pappa. Jag har lämnat min kropp kvar på jorden, men jag, jag flyger. Jag hänger kvar där nere i mitt rum, jag vet att du står och ser på mig, jag känner doften av dina tårar. Jag vill säga förlåt till dig pappa, men det här är mitt beslut och jag mår bättre nu när jag kan se allting under mig. Säg förlåt till mamma å mina vägnar, stå där vid hennes sida, med hennes hand i din, krama den pappa. Det var aldrig min mening att såra henne heller, men jag mår bra nu, jag är lycklig. Tänk på mig på julafton pappa, det har alltid varit den dagen jag gillat bäst. Jag är så ledsen att jag inte kan ge mamma hyllan jag snickrat på slöjden, hon skulle ha gillat den. Förlåt för att jag aldrig var det du förväntade dig, men jag är en fågel nu pappa.                 
Av: Matilda Lindgren 071028


/ Matilda

Kommentarer
Postat av: Erica

Hjälp, vad vackert du skriver! Börjar nästan lipa där jag sitter och maskar på jobbet, inte bra... :.)

2008-05-29 @ 15:40:19
Postat av: Claris

ååh, finast !

2008-05-29 @ 18:06:53
Postat av: Lisa

fint :)

2008-05-29 @ 18:50:45
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Poa

*Snyft*

2008-05-30 @ 07:03:13
Postat av: Helen

snyft....
så vackert ju...

2008-05-30 @ 17:29:50
URL: http://firstclassgirl.blogg.se
Postat av: Matilda

Åh tack, vad fina ni är!
Den är lite sorglig det kan jag hålla med om, skrev den under en tema vecka i skolan som handlade om val i livet, det var fint.

2008-05-31 @ 12:45:13
URL: http://tofatforleatherpants.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0