Jossan på Brudpepp

Tjena alla sköningar !

Jag har fått den äran att få gästblogga här på Brudpepp och blev då ombed att skriva en liten presentation om mig själv.
Jag heter då Josefin, jag är 15 år och är bosatt i en liten håla 3 mil utanför Uppsala. Och som ni kanske kommer att märka är mina allra STÖRTSTA intressen att skriva (och fotografera). Och jag vill skriva allt, dikter, noveller, låtar, blogginlägg och det ska handla om ALLT mellan himmel och helvette.
Ett annat intresse (som kommer växa) är piano, som jag håller på att lära mig, jag och 3 tjejkompisar har precis startat ett band, men vi har inget bra namn, säg finns det några påhittiga filurer där ute som har nått bra namn till ett tjejband på lut? Det tas isåfall emot med glädje.

Och det som driver mig när det börjar tryta på självförtroende är just att skriva, det är det enklaste sättet att få ut alla känslor, utan att såra någon om man kanske är rädd för det. Att "skriva av sig" upplever jag som otroligt befriande, och jag vet att jag är bra på att skriva efter all bra kritik jag har fått av mina lärare i skolan.
För jag tror det är många som läser det här nu, som håller med mig om att högstadiet inte är att leka med, när det händer så himla mycket som man inte vill ska hända, man är skoltrött och känner sig kanske pressad och stressad.
Jag är ett levande exempel för stress och press, för min pappa har väldigt höga förväntningar på mig som jag helt enkelt aldrig orkar leva upp till, så en dag sa jag till honom "Nej, jag tänker inte bli bäst för din skull, jag tänker inte gråta mig igenom en skoldag för att jag fick VG inte inte MVG som du vill att jag ska ha, mitt mål är inte att du ska få skryta om mina betyg, mitt mål är att nå poäng så att det räcker att komma in på Omvårdnads-linjen, och har jag poäng utöver det så är det bara bonus."
Jag är säker på att det finns fler i den här situationen, stå på er brudar!

Om jag måste säga nåt som jag inte gillar här i världen är det förutfattade meningar, att folk skapar sig en bild av en person innan ens han/hon vet något om denna person.
Jag är också väldigt mycket emot fördomar, att så väldigt många inte kan acceptera bl.a homo- bisexuella, invandrare eller utvecklingsstörda.
I min värld är alla lika mycket värda, inte bara i min värld utan också i väldigt många andras. Men man blir lite fundersam hur killar och tjejer med fördomar tänker, t.ex att man ska visa en hetrosexuell kille/tjej mer respekt än vad man visar en t.ex bisexuell.
Jag har grymt mycket respekt för dom utsatta i samhället.
Vad tycker du om fördomar?

image36

Nu ska jag ta och runda av min presentation.
Ni får gärna besöka min privata blogg,
http://www.sundaancekid.blogg.se
där jag skriver lite om min egen vardag och vad som komma skall!

Ha det chill,
Over and Out.


Kommentarer
Postat av: Claris

vad kul att blogga här lte (:
(& du skriver skänast flickan ^^ )

2008-05-18 @ 17:14:15
URL: http://withorwithoutu.blogg.se
Postat av: josefin

grym tjej! du har så rätt, vem bestämmer hurvida någon är mer värd än någon annan? det är jävla skit med alla dessa fördommar om folk hit och dit.

2008-05-18 @ 18:26:21
Postat av: LOVISA.

kan tipsa om http://www.bandnamemaker.com/ om du vill hitta bandnamn, kan bli rätt roliga/konstiga/bra alternativ där (:

2008-05-18 @ 18:33:46
URL: http://walkmyshoes.blogspot.com
Postat av: Jossan(gästbloggare)

Tack för tipset Lovisa :D

och Josefin.. jag håller med dej till 110%

2008-05-18 @ 18:46:06
URL: http://www.sundaancekid.blogg.se
Postat av: Cissi

Cool, snygg, kul brutta! Keep it up!

2008-05-18 @ 22:39:26
Postat av: Jossan (gästbloggare)

Tack :)

2008-05-19 @ 11:49:26
URL: http://www.sundaancekid.blogg.se
Postat av: Ida

Indie crackers and the gigantic

I Know u like it.

2008-05-19 @ 16:21:52
Postat av: Sara

Kan det vara ännu en Knivstatjej? Det är så sant som det är sagt, man måste göra saker för sin egen lyckas skyll - inte för att andra ska tycka att man är lyckad...

2008-05-19 @ 17:24:28
URL: http://fashionistasara.blogg.se
Postat av: Jossan (gästbloggare)

Ja, så är det ju bara..

2008-05-19 @ 17:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0