Lyssna dig peppad!

Första Bridget Jones-filmen är ett klockrent exempel. Hon blir dumpad av dryge pojkvännen och går gråtande hem genom regnet. Soundtrack: Lågmäld, långsam ballad med vemodig text. Hon bestämmer sig för att rycka upp sig, börja träna, ta tag i saker osv. Soundtrack: Upptempo, disco-stråkar och självsäkert budskap: I'm every woman!

Sinnesintrycken påverkar hur vi mår och tänker, det vet vi alla. Så när livets hård- och kantighet känns mer påfrestande än vanligt hjälper det massor att ladda mp3-spelaren med pepp!

Jag fylls av uppsluppen kamplust när jag lyssnar på Marie Bergmans Ingen kommer undan politiken (en gammal pärla). Jag känner framtidstro när jag hör Sheryl Crows Can't cry anymore. Och av någon anledning blir jag genuint glad av Madonnas Beautiful stranger...

Det var några exempel. DU DÅ?! Vilken låt får dig att bubbla och spinna av energi?


// Erica


Kommentarer
Postat av: S.

Mikas låtar :)

2008-05-18 @ 13:06:00
Postat av: Matilda

Etanol - Urga

Den blir iallafall jag sjukt pepp av även om den inte är så jätte bra!

2008-05-18 @ 13:45:28
URL: http://tofatforleatherpants.blogg.se
Postat av: Cissi

Queens "Don´t stop me now" Ojojoj.

2008-05-18 @ 14:27:03
Postat av: Erica

Matilda: Det roliga är ju att vissa låtar blir man jätteglad och peppad av även om man egentligen inte tycker de är direkt högkvalitativ musik...

2008-05-18 @ 14:54:15
Postat av: J

låten Angel of the morning funkar i alla lägen och humör för mig :) är jag sur blir jag på humör igen av den låten, är jag glad blir jag gladare osv ;)

2008-05-22 @ 16:43:35
Postat av: Nicole

Just nu spelas en "gammal" skön låt från 1997 i mina högtalare. Bic Runga - Sway. Den är även med i American Pie har jag läst. Mycket härlig låt som man verkligen inte kan låta bli att sjunga med i. Dessutom tycker jag det är grymt kul med Guitar Hero (GH III Legends of rock) där jag störtförälskat mig i en låt vid namn "Barracuda". Gammal, go' klassiker som säkert de flesta hört. Den körs iaf då det vankas fest!

2008-05-22 @ 22:33:48
URL: http://nicolsan.webblogg.se
Postat av: Nea

Benny Benassi - Satisfaction blir man ju väldigt party av :D

2008-05-26 @ 20:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0